Вътрешноутробно развитие

Вътреутробно развитие– Бих искал да се спра на възпитанието и образованието на плода през периода на неговото вътрешноутробно развитие. За този период има малко информация и тя се публикува много внимателно. В последно време се появиха изследвания, в които се говори за способността на плода да възприема. Отначало се смяташе, че той възприема само звуци. След това се установи, че колкото повече слуша семейството си, толкова по-лесно го разпознава след раждането си. С други думи, може да се направи нещо като подготовка на зародиша, още докато е в корема на майката: да се установи връзка с него, като му се разказва за семейството. Освен това, изследванията на близнаци показаха, че съществува усещане за връзка между зародишите: те усещат другия. Излиза, че зародишът възприема достатъчно много, а ние изобщо не отчитаме това.

– Това не бива да ни учудва. Ние разделяме природата на части, допускаме разриви между етапите на нашето развитие, защото така ни е по-удобно. Ние се отнасяме така и към природата като цяло: разделяме я на науки, макар че тя е единна. Разделяме и тялото на части и ги лекуваме поотделно. Така разделяме и целия си живот на периоди и ги изучаваме отделно един от друг. Причината е, че сме такива заради нашия егоизъм, който ни разделя един от друг. Освен това, тази позиция е удобна за нашия егоизъм: та аз се чувствам по-високо от природата и мога да правя със всяка нейна част каквото си искам. А ако кажа, че природата е единен механизъм, който се намира в движение – това преди всичко ме задължава да я изуча цялата и да спазвам нейните глобални и интегрални закони. Затова вътрешноутробният период, кърменето и останалите етапи до крайното порастване са неразривно свързани етапи от изграждането на човека и изцяло си влияят един на друг.

– Но ние оценяваме всеки от тези етапи различно…

– Обаче това е система, всички части на която са свързани със същата неразривна връзка, както и органите на нашето тяло, където всяка клетка е свързана с останалите. Затова, когато говорим за човешкия зародиш, нима той принадлежи само на майката? Нима е загубил връзката с бащата?

– Психологията слага една голяма въпросителна за ролята на бащата през първата година.

– Но в хода на историята, човечеството винаги е отдавало голямо значение на бащата: фамилията се дава по баща, наследството също и т.н. Това не е случайно…

– Мисля, че подобно отношение е свързано със съществуването на една система в друга. За да може новороденото да получи всичко необходимо, майката създава за него през първите две години една особена обкръжаваща среда. Съвременните изследвания сочат, че малкото дете започва да възприема бащата като външна среда по отношение на себе си и майката. Тоест бащата все пак съществува. Но ние избързахме малко напред. На какви етапи се разделя вътрешноутробният период?

– Моят начин на разделяне е следния: три дни за абсорбиране на семето, през които то се прикрепя към стената на матката. След това започва периодът на формиране на плода. Първият етап от неговото развитие завършва след 40 дни, които включват и първите три дни за абсорбиране на семето. Смята се, че след 40 дни плодът вече съществува, той вече е човек. Вече има бъдеща форма и в него е заложена неговата бъдеща самостоятелност. Съответно, точно така трябва и да се отнасяме към него.

– С пълна сила?

– Да, защото в него вече има всичко.

– Включително желания и качества?

– Абсолютно всичко. Все още му липсва развитие, за да влезе във връзка с нас, но той вече съществува. Към него трябва да се отнасяме като към човек.

– Но на този етап ние обикновено дори още не знаем за неговото съществуване.

– Ние не знаем, защото нашите сетивни органи все още не го възприемат. Но това е вече завършена форма на бъдещия човек.

– Съществува ли възможност да се въздейства върху тази форма в етапа на нейното създаване?

– С всичко: музика, стихове, всякакво въздействие, както върху възрастния човек. Дори по време на самото зачатие, дори още преди него.

– Но през първите 40 дни жената дори не знае, че е бременна.

– Това няма значение, тъй като се отнася към организацията на правилната среда за плода. А ние говорим за онова, което се случва по законите на природата. Доколко можем да ги определим и да подготвим майката – това е друг проблем. Като цяло вътрешноутробното развитие се дели на три периода по три месеца. Разбира се, месеците се отчитат по лунния календар, защото както е известно, женският организъм е свързан с Луната, а мъжкият – със Слънцето.

– Какво точно се развива във всеки от трите периода?

– Най-важните свойства се развиват през първите три месеца – най-важното развитие се извършва през първия етап.

– Това съответства на медицинските изследвания за развитието на мозъка през първите три месеца. Затова те се смятат за най-опасните и изискват внимателно поведение.

– Жената трябва да се намира в спокойствие и равновесие. За да се развие правилно плодът, тя трябва да мисли за него и да се отнася към него като към живо същество. Тя трябва да разговаря с него, както съветват днес лекарите, да му пее, да си играе с него и да предизвиква реакциите му, защото след първите 40 дни в него вече съществуват зачатъците на бъдещия човек. Тя трябва да почувства неговата личност вътре в себе си.

– Как да се даде възможност на жената да си представи тази връзка, която се проявява само на сетивно ниво?

– Има възможност да бъде във връзка с плода – чрез знанието, усещанията, комуникацията. в такава връзка с плода, в каквато са двама души. Тази връзка е естествена и е толкова дълбока, че нищо не е в състояние да я разруши. Дори само една подсъзнателна мисъл на майката вече влияе върху зародиша.

– Тоест, тя трябва да знае, че всичко, което чува, оказва въздействие и върху него. Известно е, че всички състояния на майката се отразяват върху плода: стрес, неправилно хранене, наркотици, но също и най-обикновените преживявания. В психологията има една методика, която се нарича “мама знае”: дайте на майката да направи това, което знае и това ще е достатъчно. Дори когато сгреши, това пак ще е добре, защото ще придобие опит.

– В природата понятието “майка” означава пълно себеотдаване на майчиния организъм на развитието на плода: всичките º намерения са в полза на плода, тя изцяло е настроена към грижата за него и не мисли за себе си. Ако ние успеем да предадем това усещане на бъдещите майки, като ги подготвим още в училище, тогава ще можем да възпитаме в тях преди всичко чувствителност към другия човек, те ще преминат правилно през всички етапи на бременността. Тогава те ще разбират и чувстват по-добре не само собствения си плод, но и другите хора. Такова отношение трябва да има към цялото човечество, защото “всеки от нас е от нечия утроба и всички са износени от някого”.

– Да усеща дали му е добре или зле?

– Дори повече, отколкото усеща себе си, нали майката живее съгласно неговото желание!

Казвате, че трябва да се говори с плода, да му се пуска музика. Коя музика е за предпочитане?

– Майката ще усети това за детето си, според неговото конкретно състояние. Трябва само в майката да се пробуди нейната готовност и осъзнаването на факта, че тя се намира

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s